Sähkön verkkopalvelun laskuttaja vaihtuu
Verkkopalvelun laskuttaja vaihtuu ja 1.2.2024 alkaen laskuttajana toimii Helen Sähköverkko Oy. Aiemmin sähkön siirron verkkopalvelulaskut on lähettänyt Helen Oy.
Seuraavat laskut laskuttajamuutoksen jälkeen laskutetaan helmikuun 2024 lopusta alkaen.
Viestin lähettäjänä on Helen Oy, viestissä ei näy lähettäjän numeroa. Lue lisää.
Mikä muuttuu?
Laskuttajan nimi ja tilinumero vaihtuvat.
- Uusi laskuttaja: Helen Sähköverkko Oy
- Uusi tilinumero: FI89 1596 3000 0541 57
Huomioithan, että laskuttajan vaihtuessa kaikkia e-lasku- ja suoramaksusopimuksia ei valitettavasti voida automaattisesti siirtää uudelle laskuttajalle. Laskujen vastaanottaminen Kivra-palveluun ei ole enää mahdollista.
Lue alta miten kannattaa toimia, jos haluat pitää nykyisen laskutustapasi voimassa
Jos olet saanut aiemmin laskusi e-laskuna, saat verkkopankkiisi automaattisesti ehdotuksen e-laskun tilauksesta Helen Sähköverkolta. E-laskun vastaanottoehdotus saapuu hyväksyttäväksesi verkkopankkiisi arviolta 9.-13.2.2024.
Hyväksymällä ehdotuksen mahdollisimman nopeasti, saat varmimmin e-laskutuksesi jatkumaan sujuvasti ilman katkosta. Vastaanottoehdotus on hyväksyttävissä verkkopankissa 30 päivää sen saapumisesta.
Jos e-laskun vastaanottoehdotus on poistunut ennen kuin olet ehtinyt hyväksyä sen, saat laskusi paperilaskuna. Voit ottaa e-laskun uudelleen käyttöön verkkopankissa valitsemalla laskuttajaksi Helen Sähköverkko Oy:n ja käyttämällä viitetietona viimeisimmän laskusi viitenumeroa.
Huom! Jos olet tilannut e-laskun OP:n verkkopankista, et saa e-laskuehdotusta verkkopankkiin, vaan tilauksesi siirtyy automaattisesti uudelle laskuttajalle. Tämä ei edellytä sinulta toimenpiteitä.
Mikäli et ole saanut e-laskuehdotusta verkkopankkiisi, voit aktivoida e-laskun tulevalle Helen Sähköverkon laskulle myös ilman e-laskuehdotusta:
1. Kirjaudu verkkopankkiin.
2. Hae Helen Sähköverkko Oy verkkopankin e-laskujen lähettäjien listalta.
3. E-laskutilaukseen tarvitset viimeisimmältä tai vuoden 2023 sähkön siirtolaskultasi löytyvän viitenumeron. Laskun lähettäjä vuoden 2023 laskuilla on vielä Helen Oy, mutta laskun viite toimii tähän tarkoitukseen.
Jos sinulla on ollut voimassa suoramaksusopimus pankkisi kanssa Helen Oy:n laskujen maksamisesta, sopimus ei valitettavasti siirry automaattisesti Helen Sähköverkko Oy:lle, eikä ensimmäistä Helen Sähköverkolta saamaasi laskua ei veloiteta suoramaksuna.
Kun saat laskun, jossa laskuttajana on Helen Sähköverkko Oy:
1) Muista maksaa lasku käyttämällä uutta tilinumeroa.
2) Olethan yhteydessä pankkiisi uuden suoramaksusopimuksen tekemisestä. Riippuen pankistasi tämä voi edellyttää käyntiä pankin konttorilla.
Huom! Jos suoramaksusopimuksesi on OP:n kanssa, suoramaksusopimus siirtyy automaattisesti koskemaan Helen Sähköverkonkin laskuttamia laskuja. Tämä ei edellytä sinulta toimenpiteitä.
Mahdollisuus vastaanottaa sähkön verkkopalvelulaskuja Kivra-palvelun kautta päättyy laskuttajamuutoksen yhteydessä. Jos käytössäsi on ollut Kivra-palvelu, laskutustavaksesi vaihtuu paperilasku. Suosittelemme lämpimästä e-laskun tilaamista, kun olet saanut ensimmäisen laskusi Helen Sähköverkolta.
Yrityksesi sähkön verkkopalvelun laskuttaja vaihtuu ja helmikuun 2024 alusta alkaen laskuttajana toimii Helen Sähköverkko Oy. Aiemmin sähkön verkkopalvelulaskun on lähettänyt Helen Oy.
Seuraavat laskut laskuttajamuutoksen jälkeen laskutetaan helmikuun 2024 lopusta alkaen.
Laskuttajan tiedot ja tilinumero vaihtuvat. Muistathan käyttää laskulla olevaa tilinumeroa laskua maksaessasi.
Uudet tiedot:
Helen Sähköverkko Oy
Kampinkuja 2 00090
Y-tunnus: 2035428-7
OVT-tunnus: 003720354287
Tilinumero: FI89 1596 3000 0541 57
Jos yrityksesi ei vielä vastaanota laskujamme verkkolaskuna, voit tilata verkkolaskun helposti:
Jos sinulla on vielä maksamatta Helen Oy:n lähettämä verkkopalvelulasku tai olet saanut sellaisesta maksumuistutuksen, käytä laskua maksaessasi laskulla olevia laskun maksutietoja.
Jos haluat tietää lisää laskutuksesta, siirry Laskutus-sivullemme.
Muutoksia taustajärjestelmässä
Uudistamme taustajärjestelmiämme helmikuun aikana. Muutos ei edellytä asiakkailtamme toimenpiteitä, mutta jos haluat tehdä helmikuun aikana muutoksia laskuusi, ole hyvissä ajoin yhteydessä asiakaspalveluumme.
- Helmikuun aikana vastaanotamme maksusuorituksia, mutta valitettavasti laskun tila ei päivity Oma Heleniin.
- Laskutukseen ei voi tehdä muutoksia helmikuun aikana (maksupäivän siirto, laskutusrytmin vaihto).
Uudistamme taustajärjestelmiämme helmikuun aikana. Muutos ei edellytä asiakkailtamme toimenpiteitä, mutta jos haluat tehdä helmikuun aikana muutoksia laskuusi, ole hyvissä ajoin yhteydessä asiakaspalveluumme.
- Jatkossa saat erilliset sopimusvahvistukset sekä sähkön myynnin että sähkönsiirron osalta. Helsingin alueella laskutus tapahtuu kuitenkin samalla laskulla.
- Seuraavat laskut lähetetään helmikuun lopusta alkaen eli normaaliin laskutusrytmiin voi tulla hetkellinen muutos. Huomioithan, että osalle kuukausittaisessa laskutuksessa olevalle asiakkaalle voi tästä johtuen tulla kaksi laskua, joiden eräpäivä on maaliskuussa (helmikuun verkkopalvelulasku ja maaliskuun verkkopalvelulasku). Jos haluat neuvontaa laskuihin liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Laskutukseen ei voi tehdä muutoksia helmikuun aikana (maksupäivän siirto, laskutusrytmin vaihto).